نصب پارکت چوبی طرح جناقی هرینگبون

HERRINGBONE FORMAT

نصب پارکت چوبی یک فرآیند است که در آن پارکت چوبی روی سطح زمین نصب می‌شود. این فرآیند شامل مراحلی مانند آماده‌سازی سطح زمین، قرار دادن پارکت چوبی، نصب و چسباندن قطعات پارکت به یکدیگر و تمیزکاری نهایی است. برای نصب پارکت چوبی، معمولاً نیاز به تجهیزات و ابزارهای خاصی مانند ابزار برش، چسب، و غیره دارید. همچنین، ممکن است نیاز به مهارت و تجربه در انجام این کار داشته باشید بنابراین بهتر است از یک حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

یکی از زیباترین روش های  نصب کفپوش چوبی میباشد.  نصب پارکت چوبی جناقی/ هرینگبون ، در صورتی قابل اجرا میباشد، که ذاتا نوع تولید(برش)پارکت، برای اینگونه نصب طراحی و ساخته شده باشد.این مدل از نصب،شباهت زیادی به چیدمان و نصب پارکت چوبی بصورت هفت و هشت دارد.

از روش نصب جناقی، جهت چینش برخی از گونه های پارکت لمینت نیز استفاده میشود. اینگونه از چیدمان پارکت ها، دارای جلوه ای خاص، و منحصر بفرد میباشد.

اجرای چیدمان طرح جناقی پارکت ها، علاوه بر مکانهای مسکونی، برای مکانهایی که دارای ترافیک تردد نسبتا بالا، مانند فروشگاه ها و مراکز فرهنگی نیز مناسب میباشد، همچنین  این نوع نصب و چیدمان، برای ایجاد طرحهای کلاسیک بسیار مناسب میباشد.

مشاهده پارکت های چوبی بارلینک BARLINEK در فروشگاه

کدام درست است: جناغ یا جناق ؟

جناغ یا جناق ؟ جناغ با همین املا صحیح است و برخی آن را به‌ غلط با «ق» می‌نویسند.

منبع: کتاب غلط ننویسیم ابوالحسن نجفی